Co to URL? Jak URL wpływa na pozycjonowanie?

 

Zacznijmy od definicji URL -  (ang. Uniform Resource Locator) –Standard URL opisany jest w dokumencie RFC. Jest to adres pod którym znajdziemy dane, informacje, strony www. Co ciekawsze stosowany jest nie tylko w Internecie, ale także w sieciach lokalnych.

Przykładowy prosty adres URL składa się z:

Protokołu - przykładami protokołów będzie Http lub Https. Czym te dwa się różnią. Ten z S ma certyfikat SSL. Często nazywany certyfikatem bezpieczeństwa. Są jeszcze inne protokoły. Należy pamiętać, że obecnie Google często nie wyświetla w URL protokołów a pokazuje przed adresem URL kłódkę zamkniętą albo otwartą. Ta otwarta to strona nie zabezpieczona certyfikatem SSL. Ta zamknięta. To już SSL. Tak więc warto znać protokoły by sprawnie poruszać się po internecie i wiedzieć która strona ma certyfikat bezpieczeństwa.

Domeny - czyli tutaj przykładowa domena jakakolwiek w sieci

Rozszerzenia domeny i tutaj podzielę je na bardzo wiele rodzajów. Tutaj podzielę według funkcjonalności i według krajów

Niesponsorowane

Sponsorowane

Infrastrukturalne

Usługowe

Geograficzne

Języki i społeczności

Inne

Zlikwidowane

Zarezerwowane

Pseudodomeny

Krajowe (ang. ccTLD country code TLD)

Domeny krajowe są zawsze dwuliterowe, większość z nich odpowiada kodom krajów ze standardu ISO 3166-1. Oprócz państw, przyporządkowuje się je odrębnym lub autonomicznym obszarom geograficznym, np. oddzielną domenę posiada Hongkong (.hk) należący do ChRL, Antyle Holenderskie (.an) należące do Holandii itd.

A co ciekawsze nie wymieniam tutaj nawet najnowszych rozszrzeń które niedawno całkiem zostały uwolnione. Pamiętaj więc, że końcówka adresu URL ma wielkie znaczenie jeśli chodzi o pozycjonowanie. A część domen po prostu jest zarezerwowana jak gov dla rządu.

 

Przyjazne adresy URL są bardzo ważne dla użytkowników oraz robotów indeksujących strony w Internecie. 

Przejrzysty adres stroony w dobrze przygotowanej mapie witryny to jeden z wielu wymogów dobrego pozycjonowania stron www. Jak zrobić by adres URL był przyjazny?

 

Jak widać sam URL to ogromne zagadnienie. Dla tego warto się skupić nad prawidłowymi URL na Twojej stronie. Najlepiej od razu gdyż gdy będziesz linkował to potem trzeba robić po poprawieniu URL przekierowania. Dla tego zawsze pamiętaj by pod pozycjonowanie tworzyć od startu proste adresy URL i dobrą mapę strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *